DERFOR SLETTET JEG INNLEGGET MITT

Jeg slettet innlegg i går fordi det ble mye styr rundt alt. Sosiale mediene mine eksploderte i går rett og slett. Så jeg valgte å ta pause fra alt og bare melde meg ut, da det ble bare for mye. Det jeg skrev i går står jeg fortsatt for og mente de tingene jeg sa og følte. Det at Andreas ikke likte meg på grunn av hudfargen min var en noe jeg følte siden jeg ikke hadde noen forklaring på hvorfor han gikk så hardt i mot meg. Mange som sier at det ikke var rasisme men at det var mobbing, men igjen alle oppfatter situasjoner og føler på ting annerledes. Sånn kommer det alltid til å være! Jeg reagerer fort når jeg føler ting, og kanskje jeg skulle tenkt meg en ordentlig runde igjennom før jeg publiserte innlegget.

Jeg og Andreas snakka sammen i går og jeg så hvor lei seg han var og hvor vondt han hadde det. Han forklarte for meg hvorfor han gjorde som han gjorde og hvorfor ting ble sånn. Valgte selv å slette innlegget mitt på grunn av hvordan Andreas hadde det i går.  Jeg skal ærlig innrømme det her selv om det er vanskelig. Men jeg ble oppriktig lei meg av å se Andreas så lei seg. Det gikk virkelig inn på meg da jeg er en følsom person. Jeg lurte selv på hvorfor han var sånn mot meg, derfor la jeg til spørsmålstegn på innlegget mitt i går og spurte «er det på grunn av hudfargen min?» Men over til noe annet – Ja, rasisme skjer hver eneste dag! Hvorfor er det så tabu å snakke om det? Hvorfor klikker hele Norge med engang de hører ordet RASIST?

Rasisme finnes selv om du vil innse det eller ei. Og nei jeg brukte ikke rasismekortet i går, dere får velge å tro på hva dere vil. Jeg gidder ikke å forsvare meg selv, da jeg vet best hva jeg føler og hvordan jeg har det. Det er ikke sånn at jeg tror alle som ikke liker meg er rasister, det er det dummeste jeg har hørt. Man kan ikke like alle og det vet jeg veldig godt selv, jeg har aldri i hele mitt liv prøvd å få noen til å like meg og bryr meg null om noen liker meg eller ikke. Hadde jeg brukt rasismekortet så hadde jeg vel sagt at Mario og Sofie var rasister også? Men det gjorde jeg ikke, så igjen: NEI JEG TROR IKKE ALLE SOM IKKE LIKER MEG ER RASISTER.

Jeg vil bare si tusen takk for at så mange støtta meg i går, det setter jeg veldig stor pris på! Det var virkelig mange som engasjerte seg og sendte meg lange fine meldinger. Jeg leser alt dere skriver og er uendelig takknemlig for alle de fine meldingene. Jeg valgte bare å ta tid for meg selv i går, derfor svarte jeg ingen. Men vil bare si TUSEN TUSEN TAKK! Selv om jeg ikke svarer så leser jeg alt og kommer til å prøve å svare alle når jeg får tid til det. Ta vare på hverandre.

 

17 kommentarer
    1. Synes du er tøff, Jamilla! Du står opp for deg selv i en situasjon hvor du følte deg dårlig behandlet. I Norge er det ytringsfrihet, som dessverre gjør at også rasisme finner sted veldig ofte i hverdagen. Da er det viktig at personer som deg, som tør å si ifra, tar ordet og setter ting på plass! Gratulerer med en super sesong av Paradise! Stå på videre❤️

    2. Jeg syntes du er en god person Jamilla og det at Andreas ikke alltid har vært så grei med deg er selvfølgelig utrolig kjipt. Men å skrive at det er pga han er rasist syntes jeg blir veldig feil. Han sa jo veldig klart å tydelig ifra i sync at han ikke taklet attituden din og at det var derfor han ikke likte deg. Har jo absolutt ingenting med hudfargen din å gjøre.

    3. Tenker bare at den som blir mobba er faktisk den personen som kan si om det er mobbin/rasisme ingen andre

      1. Det blir litt feil å sei, for mindre han faktisk har sagt noko rasistisk so kan ikkje ho vite om det er rasistisk eller om det er mobbing. Ellers er det berre Andreas som veit kvifor han gjer det. Men veldig trist at folk føler på sånt uansett, alle er jo like mykje verdt uansett farge, religion osv

    4. Selvom denne sesongen har vært tørt, og kjedelig med mye taktikk prat. Så har jeg klart å fortsette pga din vakre, og ekte personlighet. Jeg hadde håpet at du eller Thea skulle vinne finalen etter uker med håp. Men er sinnsykt fornøyd med de to siste finalistene. Adrian er den gutten fra deres allianse jeg ville skulle vinne, og Marthe er den eneste jeg har likt fra saueflokken. Så dette var et vinn vinn! Jeg gleder meg til hva fremtiden har å by på, Jamilla. Du er et forbilde for så mange mennesker, og det kommer til å bli trist å ikke se deg på skjermen lenger. Gleder meg til hva fremtiden har å by på.

    5. Jeg er så stolt av deg Jamilla! Takk for at fu tør å snakke om ting som er tabu; nemlig rasisme.I Norge er Rasisme et Tabu tema og blir sjeldent diskutert.
      Sofie må ta seg tid til å lese om rasisme før hun uttaler seg.
      Diskriminering og rasisme skjer hver eneste dag i Norge.
      Jamilla, takk for at du er deg! Heier på deg❤️

    6. Jeg syns det var bra gjort av deg å slette innlegget. Det bare beviser hvor voksen du er
      Jeg skjønner at du føler deg urettferdig behandlet av Andreas. Samtidig at jeg skjønner at Andreas ble lei seg.

      Stå på Jamilla

    7. Hei gode deg! Håper du har det bra og at du hadde en fin opplevelse på festen i går! <3 Såååå glad for at Adrian vant!!! JUHUUUUUU! Riktig allianse vant!!! JADDA, JADDA, JADDA!!! Klem <3<3<3

    8. jeg heiet på deg fra dag 1, du var den ærligeste. Eneste grunnen til folk hatet på deg var fordi du ikke valgte ” dis” allianse. Er det noen som hadde fortjent den finalen så var det DEG, THEA og Adrian.
      Marthe sklidde igjennom hele PH og virket litt som en nikkedukke.. ( min ærlige mening) og eneste grunnen til tix-rasist ( hehe det rimet) sto opp for henne var fordi han var betatt av henne. Foresten heter han Tix for at han har sykdommen tix? har faktisk lurt på det helt siden han kom inn på ph.

      men jaffal flere burde vært som deg, jeg er stjerne tegne tyren selv å ser meg ganske så lik i din og thea sin personlighet.

    9. Du er tøff Jamilla, ikke hør på TIX og de andre. Støtter deg 100% og det har jeg gjort helt siden du sjekket inn og folk imot deg. Du har et hjerte av gull og bryr deg om folk og var den som gjorde det best på hotellet, både spillemessig og som person. Heier på deg❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg