DISSE PILLENE GJØR DEG LIKE BRUN SOM MEG

Hei fine!

I går så fikk jeg melding av en av følgerene mine som har prøvd å ta kontakt med flere influenser uten noe respons. Jeg velger å ta det det her opp da jeg virkelig bryr meg om det her selv. Vi må være forsiktige med hva vi velger å reklamere for å tenke oss om to ganger før vi takker ja til noe. Man får godt betalt, men er penger virkelig så viktig? Jeg selv hadde fått dårlig samvittighet hvis jeg hadde lurt dere til å kjøpe noe som jeg selv vet ikke funker. Jeg har selv hatt venner som har har blitt lurt og blitt skuffet. Jeg kommer sikkert til å få mye hets nå og mange influencere kommer til å føle at jeg angriper de. Men det gjør jeg absolutt ikke. Jeg er ikke redd for å si ifra om det jeg mener, sånn har jeg alltid vært. Jeg har sett mange influencere som reklamerer for blant annet Tancare. Det er lureri rett og slett. Dette er et kosttilskudd, og det kan selvfølgelig være virkninger på huden og bidra til opprettholde en brunfarge i noen grad. Men å reklamere med “Brun uten sol” gir jo også folk et håp om at du vil bli brun bare av å ta disse pillene. En brunfarge må man opprettholde ved soling og disse pillene gjør ikke den jobben for deg. Det er også synd at mange unge leser dette og bestiller. De leser gjerne ikke den lille teksten hvor det ofte blir et abonnement, og da ofte får en uønsket pakke til som du må betale for senere.

Jeg synes det er dumt å utnytte unge jenter og gutter på den måten her. Vi skal være forbilder for mange, derfor burde man passe på litt hva man velger å reklamere for. Slike temaer er viktig å ta opp, og ikke bare overser det. Jeg tar med den meldingen jeg fikk av en følgere mine. Velger å retusjere navnet da jeg ikke vil henge ut noen på bloggen min, de som driver med slike reklamere skjønner selv hvem de er. Jeg syntes det bærer et preg over at de som er ute å reise ofte og er mye i solen, og får en lett brunfarge annonserer disse pillene. Det hadde vært litt for dumt, hvis blant annet jeg også skulle begynt å annonsere for dette, da jeg egentlig ikke har noe behov for det. Men mange tenker bare på inntekt, og heldigvis er ikke jeg sånn.

14 kommentarer
    1. E N D E L I G!!!!!! Er ikke din største fan, men fy søren så deilig at noen endelig tør å speak up om dette. Gud så irriterende når folk som har tatt solarium, reiser x antall ganger i året og bruker selvbruning og er 25+ reklamerer for dette…. blir seriøst så oppgitt? Og ikke nok med at de skriver fake shit – mange av selskapene poster drøyt redigerte bilder og skriver den samme falske infoen…… burde vært ulovlig spør du meg. I tillegg bør det ikke bli en trend å være mest mulig brun da svært mange får hudkreft. Bør heller reklamere om solkrem!

    2. Herlig at du tar opp slike temaer! Skulle ønske at flere var like ærlige som deg og ikke redd for å si sin mening!

    3. Elsk at du tar det her opp🙏 Akkurat når det gjeld tancare vet æ ikkje, men betakaroten kan farge underhudsfettet sånn at man ser brunere ut, så påstanden om brunere uten sol kan stemme.. Men syns uansett at reklaman kan være unyansert og gi inntrykket av at det her gir samme effekt som å sole sæ. Syns og det e tøv når de som reklame for det, som du sir, reise mye, tar sol og kanskje bruke sjølbruning? Så takk for at du sir ifra 😘

    4. For et friskt pust du er💃🏼 Øyner litt håp for ungdommen når jeg både ser deg på TV og leser her. Digg at noen er trygge i seg selv og fronter at man føler seg bra med seg selv – kudos til deg🙏🏻 Hilsen ei som egentlig er litt for gammel til å se pærra og lese blogger 😉

    5. Hei. Kjempeflott at dette blir skrevet om. Tancare,haircare,sleepcare++ kommer alle fra samme leverandør. Haircare ble testet på helsekontrollen, og der kom man frem til at det ikke hadde noen effekt overhodet. Utrolig synd at en bedrift skal tjene millioner av kroner på lureri. Og det er ikke det verste. Unge jenter og gutter får et urealistisk bilde av det hele og tror de kan oppnå et perfekt utseendet med noen tabletter. Og dette pga influencerne( negative påvirkere, spør du meg) lyver og snakker produktene opp i skyene fordi de selv tjener godt på dette. Absolutt ikke greit å lure andre der ute og attpåtil kalle seg influencer! For en dobbeltmoral.

    6. Hahahha faen. Jeg bestilte serriøst nesten nettopp en måneds pakke fra tancare. Skulle ha kommer over dette innlegget tidligere 😅

    7. Fantastisk bra at du tar opp dette. Jeg havna i fella og ble rett og slett gulaktig. Så ut som om jeg hadde gulsott…
      Ved å gå mot strømmen er du et flott forbilde. Dette er det mange som har venta på. Tror jeg har funnet bloggen som passer meg. Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg