DU ER FEIT!!!

Hei dere, håper alle har en fin dag 🙂

De fleste som følger meg på instagram så at jeg delte storyen til Sebastian. Og jeg må bare si fy, hva er det folk holder på med? Jeg ble helt sjokka når jeg hørte om det. Det er en guttegjeng i Bergen som er russ i år. Jeg vil bare begynne med å si at jeg vil ikke henge ut noen på bloggen min, men det her må jeg faktisk ta opp.

Disse guttene er som sagt russ i år og har en buss, de har tydeligvis regler på hvem som kan rulle med de. Du kan ikke være stygg eller feit blant annet, siden bussen deres tåler ikke feite jenter. Det stopper ikke bare der, de har til og med badevekt inne på bussen for å veie folk før de sier ja. Jeg har ikke ord engang. Når ble dette her greit?! Russetiden skal handle om å ha det gøy å kose seg med vennene sine! Ikke å rakke ned på andre sånn. Det å dømme andre ut i fra hvordan de ser ut eller hvor mye de veier blir bare for dumt. Hvor er foreldrene til disse gutta?! Har de ikke lært at sånn oppførsel hører ikke hjemme noe sted. Jeg blir faktisk lei meg på vegne av de jentene/guttene som har blitt behandlet som dritt av denne russebussen.

Jeg velger å skrive om det her fordi det her er ikke greit, man kan ikke behandle andre mennesker som dritt og forvente å komme unna med det. Håper de tar seg sammen å beklager seg for den stygge oppførselen deres. De burde skamme seg rett og slett! Det verste av alt er at de tror sikkert selv at de er kule, men nei dere er ikke det. Det å behandle andre medmennesker som dritt gjør deg ikke kul. Jeg vil påstå at folk som har behov for å rakke ned på andre, er de som har dårlig selvtillit. Derfor må de rakke ned på andre for å føle seg bedre. Mange som tror at russetiden varer hele livet, men det er bare en liten del av det. Bare fordi du er med på en buss gir det deg ingen rett til å være frekk mot andre. Disse guttene er mobbere rett og slett. Det å kalle folk for «feite horer» hva er det å si? Alle mennesker er forskjellige, hvorfor ikke heller bare respektere det? Jeg skal dele med dere bildene Sebastian sendte meg. Også må jeg bare si en ting til! Sebastian sendte disse bildene til flere av oss fra PH men mange som ikke brydde seg nok til å dele det. Det syntes jeg var så trist å se. Vi skal være forbilder for så mange, men tørr ikke å ta opp et så viktig tema. Folk får velge selv hva de vil dele eller ei, men akkurat det her syntes jeg flere skulle tatt tak i. Føler du deg truffet? Bra, det var meningen. Trenger ikke å nevne navn, siden de skjønner selv hvem de er når de leser dette.

16 kommentarer
    1. Helt sykt. Har ikke ord. Er dette virkelig denne generasjonen som skal føre verden videre? Dette er helt utrolig

      Jeg synes at det er veldig veldid bra gjort av deg å ta opp dette. Heier på deg!!❤️❤️❤️Youre my favorite. Fortsett sånn

    2. Russen blir mer og mer tragisk for hvert år. Samtidig lurer jeg på hvorfor ikke russejentene tar igjen..de er minst like mange, om ikke flere, enn guttene.. I disse likestillingstider ville jeg trodd det var mer bein i nesen på jentene, men neida..tydeligvis ikke. De lar guttene holde på slik uten å si noe særlig, og da har jaggu jentene også et ansvar. Det var i gamle dager at jenter skulle tie og bare være søte. Himmel og hav, sier jeg bare! Russen i dag er mindre voksen i adferd enn de var da jeg var på den alderen.

      1. Hadde vært utrolig gøy å se reaksjonen på guttene hvis jentene hadde stått i døra med linjal, og sagt minimum 16 cm! For å si det sånn 😂 Tror de hadde endret tankegangen litt.

        1. Fy faen, skal glætt kjøre den på nach😂
          «Nach på tigerplassen for alle andre enn lillefingeren! NB: alle måles i døra»

    3. Fyfaen, blir satt ut. At det går ann?!
      Finnes mange russebusser i Moss som har sånne regler også (minus badevekten).
      Bor selv i Moss og har en søster som er russ nå. Hun fortalte at de egentlig skulle «rulle» helgen som var, men venninna var for stygg så venninna kom ikke med (søstera mi ble selvfølgelig værende med venninna).
      Men jeg skjønner ikke at det går ann?! Har russetiden gått over til å handle om å drikke seg mest full, ligge med flest, drikke lengst mulig, ha sterkest alkohol?
      Russetiden handler om å skape gode minner med venner og bekjente, og skape nye vennskap.

    4. Alle mennesker er like mye verdt .
      Alle mennesker er spesielle og unike .
      Om man er tynn ,normal eller har noen kg for mye.
      Så er man like mye verdt .
      Og alle er spesielle på vær sin måte .
      Mobbing er ikke greit .
      Selv blitt mobbet pga hvordan jeg ser ut .
      Og dette var på ungdom skolen .
      Mange år siden .
      Men alika vell aldri greit .
      Jeg ble mobbet av 2 som skulle være vennene mine .
      Hun ene så jeg var for tynn .
      Og kom aldri til å få meg noen gutt .
      Hun andre mobbet meg for jeg hadde dukke sko .
      Små føtter hadde jeg .
      Men kjøpte meg sko i str 37 .
      Selv om jeg egentlig brukte 35 ..
      Og hun som mobbet meg ang skoa brukte 39 .
      Begge 2 var gode og runde .
      Men det hjelper ikke å mobbe for å føle seg bedre .
      Hjelper lite å erte eller mobbe .
      For at man selv skal føle seg bra .
      Og ja jeg var liten .
      Og var ikke høyere enn 155 eller .
      Men ser jo i dag .
      Det var dem som hadde problemer med seg selv .
      Og dette skulle være venner.
      Og viktig å få frem slike temaer .
      Ikke minst snakke om dette .
      Og det med kropps press.
      Fortsett å skrive om slike viktige temaer .
      Viktig å få slikt ut .
      Det med mobbing .
      Uansett hva dem sier .
      Så er mobbing et viktig tema .
      Kropps press .
      Er i vært fall viktig tema .
      Ikke minst lære seg å elske seg selv .
      For den man er .
      Ja for akkurat den man er .
      Og akseptere seg selv .
      Er viktig

        1. Alt går bra med meg 🙂
          Og lært. å elske meg selv for lenge siden .
          Og kan faktisk si at glad i meg selv .
          Og har selv respekt .
          Står opp for mine meninger .
          Og er meg selv .
          Men det gjelder så mange .
          Ang det å lære å elske seg selv .
          Mange unge jenter i dag .
          Elsker desverre ikke seg selv .
          Eller er glad i seg selv .
          Eller aksepterer seg selv slik dem er .
          Og ja jeg er nok noen år eldre enn deg .
          Så er nok mange mange år siden jeg gikk på ungdoms skolen ..
          Og hadde venner som var så usikre på seg selv .At dem lot det gå ut over enkelte .
          Og mange år siden jeg var russ .
          Og vi inkluderte alle som ville .
          Og etter russebussen vår kom ut for en ulykke .
          Så kjente vi noen som var rød og blå russ . Som vi fikk sitte på med .
          Og vi var svart russ .
          Og mye som har forandret seg siden jeg var russ .
          Men også mye som er det samme .
          Vist ikke likt .
          Men det koster så lite og inkludere andre .
          Eneste det koster et å gi litt av seg selv.
          Og jeg ønsker og vill at mine barn skal elske seg selv .
          For den dem er .
          Jeg vill at mine barn skal akseptere seg selv for akkurat den dem er .
          Ikke bli påvirket av alt det kropps fokuset .
          Eller tenke tanken at alt kan fiskes med opperasjoner .
          Eller tenke at dem ikke er bra nok som dem er .
          Jeg vill ikke at mine barn skal bli mobbet fordi dem ser slik og slik ut .
          Men være fornøyd med seg selv .
          Elske seg selv .
          Og akseptere seg selv for akkurat den dem er ..
          Og den beste dem kan være.
          Er og være seg selv.
          Har 2 jenter .
          Og det jeg sier til dem .
          Selv om dem er 7 og 11 år .
          Du er god akkurat som du er .
          Du er vakker og nydelig jente .
          La aldri noen fortelle deg noe annet .
          For du er verdifull og unik .
          Du er god nok som du er .
          Og du er vakker .
          Jeg gjør det jeg kan for at mine barn skal være fornøyd med seg selv .
          Slik dem er .
          Elske seg selv .
          Ikke minst akseptere at enkelte ting er slik det er .
          Og ingen av oss er like
          . Og få dem til å bli selvsikre og trygge på seg selv .
          Bli selvsikre og trygge jenter .
          Og mer som mor får desverre ikke jeg gjort .
          Enn å fortelle mine barn hvor verdifulle dem er ..Og lære dem å elske seg selv.
          Være glad i seg selv .
          Og Akseptere enkelte ting . Er slik det er .
          Klem ❤

    5. Jeg måtte selv følge de noen dager og se på storyen deres. Jeg leste først på Jodel hva greia var men måtte faktisk bare se med egne øyner om det var sant- noe det er!!! Jeg er helt rystet over hva som skjer med russen og generelt mennesker!
      — Alle er fantastisk på hver sin måte- du er fantastisk!

    6. Jeg føler også at gutter i russetiden vil henge med jenter som er pene og tørr å by på seg selv. Jeg synes at det er dumt for de jentene som føler at de ikke er pene nok og at de føler at de ikke kommer til å bli inkludert med å henge med gutter er trist. Skulle ønske at russe gutter og jente russe kunne være mere inkluderende når de gjelder alle folk flest.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg