HUN MÅTTE KASTE MEG UT AV DØREN

Gjesteinnlegg av Mina.

Hei alle sammen! Og takk for sist. For dere som ikke leste det forrige innlegget jeg skrev, så heter jeg altså Mina Kristine. Jeg er en god venninne av Jamilla, og vi har kjent hverandre i mange år. Jeg har fått lov av Jamilla å skrive et gjesteinnlegg tidligere her på bloggen hennes, og nå slår jeg til igjen! Denne gangen skal jeg skrive om tre ting jeg liker med Jamilla, og tre ting som irriterer meg med Jamilla. Håper dere syntes dette er et morsomt innlegg, siden dere kanskje kan bli kjent med Jamilla på en litt annen måte enn gjennom tv skjermen eller sosiale medier. Også håper jeg dere liker dette innlegget, fordi det var en sikkelig innsats for å ikke skrive flere enn tre punkter på ting som irriterer meg! Neida.. (Joda). Så her kommer seks helt ærlige punkter, som jeg selv syntes oppsummerer Jamilla ganske så godt!

Tre ting jeg liker med Jamilla.

♡ Hun er inkluderende!
Er det en ting jeg virkelig liker med Jamilla, så er det at hun alltid inkluderer vennene sine. Spesielt når det kommer til sosiale hendelser. Det er veldig typisk at hun har invitert hele venninne gjengen med på noe, uten å egentlig ha spurt den som arrangerer om det er greit. Hun vil at alle skal bli inkludert, og hun går langt for at vi skal få være med på ting. Jeg vet ikke hvor mange fester, vors og bursdager jeg har vært på hos folk som jeg egentlig ikke kjenner så godt, men som jeg har blitt godt kjent med gjennom Jamilla på akkurat denne måten! Og det er jeg veldig takknemlig for, siden jeg har hatt mange koselige stunder og fått mange opplevelser på grunn av dette.

♡ Hun er (utrolig) utadvent.
Noen ganger kan det faktisk overraske meg over hvor omgjengelig og utadvendt hun er. Det er flere ganger jeg har hatt lyst til å si til henne “Jamilla, vi har regler her i Norge” når hun brått setter seg ved et bord med fremmede mennesker på byen. Det er egentlig en veldig god egenskap, for det har seg dessverre sånn at vi nordmenn er litt sære når det kommer til sånne ting. Sånn som å sitte ved siden av eller snakke med en fremmed på bussen, hvem gjør sånt? Jo, Jamilla snakker med alle og er ikke redd for det. Det er jo sånn man blir kjent med nye mennesker, så der har jeg mye å lære av Jamilla.

♡ Hun er utrolig flink når det kommer til mote.
Jamilla har alltid hatt en stor interesse når det kommer til klær og mote. Det fascinerer meg ofte hvor flink hun er til å sette sammen plagg, og få ting til å se bra ut! Hun kan bare se for seg flere antrekk i hodet sitt, og kan gjennomføre det til en utrolig fin look. Det er flere ting hun har kjøpt som jeg kanskje ikke ville ha gått med selv, men hun klarer alltid å fullføre et antrekk med stil. Hun er alltid opptatt av nye trender og det er ofte at venninnene hennes kommer til henne for tips og inspirasjon til antrekk. Mens jeg er den typen som ofte går med mye av de samme type klærne, og ikke prøver ut så mye nytt – så har Jamilla nesten alltid noe nytt og spennende i klesskapet. Hun har virkelig en evne der!

Tre ting som irriterer meg med Jamilla.

♡ Det nytter ikke å dra på byen med Jamilla.
Uansett hvor inkluderende hun er for at du skal være med på vors, så fort vi kommer ut på byen så forsvinner hun for resten av kvelden. Jeg skjønner godt det at hun ikke har et behov for å sitte å passe på meg eller holde meg med selskap hele kvelden, men det er flere ganger hvor vi har dratt ut og jeg ikke har sett henne gjennom hele kvelden. Det er en gang jeg dro ut på byen alene med Jamilla, og jeg lærte jeg at det bare var å finne den første bekjente og begynne med setningen; Hei! Så lenge siden sist. Som regel pleier vi å dra ut som en gruppe og holde oss sammen gjennom kvelden, og gjerne snakke litt med både ukjente og kjente. Men hvis det bare er vi to som drar ut, kan det være litt kjipt noen ganger å bruke halve kvelden på å lete etter henne. En stereotypisk nordmann som meg tenker vell ikke at det er like sosialt akseptert å slå seg ned med noen fremmede på lik linje som henne. Jeg har nevnt dette for henne tidligere, og sist gang vi var ute sammen i Oslo så var hun veldig flink på å inkludere meg og si i fra hvor hun dro, så det er jo på bedringens vei!

♡ Hvis hun kommer på besøk, så drar hun ikke før du omtrent kaster henne ut av døren.
Jamilla er ikke så veldig glad i å være alene, så hun er ofte på besøk hos venninner. Og det er veldig koselig å få besøk av Jamilla, og jeg trives i hennes selskap. Men hvis du først slipper henne inn døren din så drar hun som regel ikke før man sier: Er det ikke på tide at du drar hjem, eller nå må du snart dra siden jeg skal opp tidlig i morgen. Det er ikke sånn at hun kommer til deg for å chille og se en film, hun blir som regel noen netter hvis hun først kommer til deg. Det har vært en periode hvor hun var hos meg nesten hver eneste dag i et halvt år når vi begynte å bli gode venner. Hun var hjemme hos meg selv når jeg var på jobben eller skolen, og hun var også med meg på familiearrangementer. Det er jo veldig koselig å være med Jamilla og det er jo koselig med selskap. Men noen ganger er det ikke alltid at det passer, eller så har man jo litt behov for privatliv. Men det kan være litt surt å føle at man må omtrent kaste henne ut for at hun skal komme seg hjem. Eller, til en annen venninne som regel. Men Jamilla har selvfølgelig forståelse for det, og tar hensyn til det. Hun er ikke veldig hjemmekjær for å si det mildt.

♡ Det nytter ikke å diskutere med henne.
Som dere kanskje så på paradise, så er hun en veldig bestemt frøken. Uansett hva det gjelder, så står hun på sitt og er utrolig sta. Hun er veldig direkte på ting, og tenker seg kanskje ikke alltid helt om. Selv om hun skjønner at hun tar feil, så står hun på sitt i en god stund før hun til slutt kryper til korset. Jeg sier ikke at Jamilla alltid tar feil, og at hun aldri innrømmer hvis hun gjør noe galt. Men i en diskusjon er det som regel umulig å bli enig eller å prøve å forklare seg før hun har fått sagt sitt. Det kan gjerne ta en god stund også! Hun er veldig flink til å komme med den talen til slutt å beklage seg for hvordan hun reagerte, men det må ofte komme litt sinne ut før denne delen av diskusjonen kommer. Men, ingen er perfekte. Jeg også er veldig sta så derfor kan det som regel bli en del diskusjoner mellom oss, men sjeldent noe alvorlig. Hun har veldig sterke meninger, og det står hun for! Men det kan gjerne være litt feil formulering på ting, og det kan være lett å misforstå om man ikke kjenner henne godt. Det er mange ganger vi har hatt våre diskusjoner hvor vi bare har avsluttet ting uten å avklare det helt, bare fordi vi begge skjønner at vi kanskje tok feil. Noen ganger er man bare enige i at man er uenige.

 

Håper dere likte innlegget! Også lurer jeg på om noen av dere kjente dere igjen i noen av punktene?
– Mina.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg