TIL HELVETE MED DAGENS SKJØNNHETSIDEALER!!

Hei dere, håper dere alle har det fint! 

Ok, så nå skal jeg skrive om et veldig viktig tema for meg! Jeg har fått så mange kommentarer på det her i det siste. Mange som lurer på hvorfor jeg har gått så mye ned i vekt. Det er egentlig ikke noe grunn til det, og hvorfor skal vi egentlig drive å kommentere på vekta til andre? Hva så om jeg har gått ned litt, er det en ting som irriterer meg så er det nemlig det her. Jeg var ute på byen på lørdag, og det var flere som kom bort til meg og påpekte at jeg har gått ned i vekt. De mente sikkert ikke noe vondt med det, men syntes folk skal begynne å tenke seg litt om før de sier noe. Jeg har til og med fått kommentarer på at jeg er mye finere nå. Altså hva i..? Jeg spiser akkurat det samme som jeg alltid har gjort og har ikke gjort noe spesielt for å gå ned i vekt. Jeg har altså ikke drevet med noe aktiv slanking. Hvorfor er det greit å kommentere på de som har gått ned? Er veldig sjeldent at noen sier «Herregud du har lagt på deg, går det bra» Nei, det hører vi aldri. Folk må slutte å fokusere så mye på hvordan andre ser ut eller hvordan kroppen deres ser ut, fokuser heller på din egen. Heldigvis er jeg en sterk person som tåler sånt, jeg har alltid likt kroppen min for hvordan den ser ut. Enten om om det er noen ekstra kilo eller ei. Jeg er fornøyd med meg selv og det synes jeg alle skal være. Hva er egentlig en «normal kropp»? Det er ikke så rart at det er så mye kroppspress når mange holder på slik. Dette innlegget kommer sikkert til å provosere mange, men vet dere hva? Det temaet her er viktig og er noe jeg vil skrive om, hvis du blir irritert så får det bare bli sånn. Det vært så mye stress etter at vi kom hjem, og er nok kanskje derfor.

Jeg har det bra og spiser fortsatt akkurat det jeg vil, som jeg alltid har gjort. Jeg er klar over at jeg er en offentlig person nå og må bare forvente å høre mye rart. Men jeg tar det her opp fordi det er et veldig viktig tema, som jeg ikke er redd for å snakke om. Jeg har takka nei til en del reklame som går ut på å fikse utseende sitt blant annet. Jeg har ikke lyst å være med på det det og ønsker ikke å reklamere for sånt. Vi alle er fine akkurat sånn som vi er. Husk at ingen er 100% fornøyd med seg selv, alle har komplekser. Men da er det bedre å jobbe med seg selv. Jeg har mange unge lesere, derfor er jeg veldig nøye med hva jeg takker ja til. Det er ingen hemmelighet at vi får meldinger i hytt og pine om å reklamere for ditt og datt, men velger å holde meg langt unna det. Jeg vil være et godt forbilde for følgerene/leserne mine. Jeg har også fått mange komplimenter for at jeg er naturlig, det jeg tenker er at det skulle bare mangle. Det er litt sykt hvordan verden har blitt, at vi gir folk komplimenter fordi de holder seg naturlige. Jeg får høre det daglig, det er selvfølgelig hyggelig med et slikt kompliment men samtidig litt rart også. Så det jeg vil si er: bare tenk deg godt om før du sier noe til noen om utseende deres eller kroppen deres. Det er uansett ikke noe å snakke om spør du meg. Det er så mye fokus på kropp og det er faktisk veldig trist at det har blitt sånn. Veldig glad for at jeg er ikke en sånn person, bryr meg veldig lite om det og det er jeg veldig glad for. 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg